donderdag 4 mei 2017

Sjaaltjesgaren


Sjaaltjes garen wordt ook wel lint garen genoemd.
Brei dit garen met breinaalden die door de gaten van het garen passen.
Zelf gebruik ik breinaald 4 mm of 5 mm. Dunner niet, want dat werkt niet plezierig is mijn mening.

Brei zo veel steken als je zelf wilt.
Zelf zet ik altijd 7 steken op. Dat vind ik breed genoeg.
Voor een sjaaltje met maximaal 7 steken heb je aan 1 bol genoeg.

Het garen is er in vele soorten. Met pompoentjes, met glittertjes, 1 kleur of meer kleuren per bol, fijn of grof. Je kiest gewoon het bolletje garen wat past bij de kleding waar je het sjaaltje bij wilt dragen.

Ik heb een foto-tut gemaakt en deze kan je hier downloaden.

Kijk je liever naar een instructievideo dan kan ik je het youtube-filmpje van ‘handwerkles’ aanbevelen.

Voor de bolletjes in de webshop geldt OP=OP.
Ze worden niet weer besteld.


En dan nog een leuke tip 💖
Ik heb al een poos geleden een poncho gehaakt voor een lieve meid. En als randje heb ik sjaaltjesgaren in de kleur van de poncho meegehaakt. De kleine meid is er nog steeds supertrots op en superblij 😊
Helaas kan ik alleen een detailfoto er van laten zien. De poncho was al uit huis verdwenen voor ik een totaalfoto had kunnen maken. Maar de tweede poncho is in de maak, dus die afbeelding houden jullie te goed.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen