woensdag 26 april 2017

Koningsdag-vlaggetje


Koningsdag 2017 zou een dag met een vlaggetjesslinger worden. Misschien krijg ik hem vanaaf nog af, maar dan is het te laat om nog een blogje te schrijven. Ik hoop in ieder geval morgenvroeg een foto op Instagram te plaatsen 😊Toch wil ik de ijverigen onder jullie toch niet een klein opzetje van het patroon van het vlaggetje onthouden. Een kort maar krachtig stukje wordt het hoor. Het is niet moeilijk en ik beloof dat ik het patroon nog eens netjes zal uitwerken.

Het patroon:
Beginnen met 2 lossen en in de 1ste losse 3 stokjes haken. Keren.
-  3 lossen; 1 stokje in dezelfde steek; 1 stokje; 2 stokjes in het 3de stokje van de vorige toer. Keren.
-  3 lossen; 1 stokje in dezelfde steek; 3 stokjes; 2 stokjes in de 3de losse van de vorige toer. Keren.
-  3 lossen; 1 stokje in dezelfde steek; 5 stokjes; 2 stokjes in de 3de losse van de vorige toer. Keren.

Dit eigenlijk het hele patroon.
Aan het begin en aan het eind van de toer een stokje meerderen.
Haak door tot je het vlaggetje groot genoeg vindt. Werk alle draadjes weg. Haak als je dit leuk vindt een randje vasten om het vlaggetje.
Haak een lossenketting en daar waar je een vlaggetje wilt, haak je 1 lus van de laatste toer van het vlaggetje mee. Het gaat nu te ver om dat helemaal uit te leggen. Ook dat zal ik een volgende keer doen.

Voor nu een Fijne Koningsdag allemaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen