vrijdag 8 juli 2016

Voddentas

Ja hoor, ik ben ook gezwicht.
Net als velen onder jullie heb ik ook een ‘Voddentas” gehaakt.


Het patroon staat in de facebookgroep Chrochet Along en het patroon staat daar onder Bestanden.
Je moet denk ik wel lid zijn van de groep, dat weet ik niet precies. Dat moet je zelf maar even uitvogelen. Ik ben lid van de groep, dus kom er zo in.

Eén van de bestanden (PDF) geeft een linkje naar jute. Lindevrouw gaf al een hint naar de Gamma of Praxis, maar voor mij stond de Welkoop boven aan het boodschappenlijstje en daar was het ook. Het is er alleen in het groen, maar ik had geen tijd meer om naar andere winkels te gaan en daar te zoeken.
Vermoedelijk is het jutegaren van de Welkoop iets dikker dan waar Anne-Marie het gekocht heeft maar dat vind ik zelf geen probleem. Je kan wel goed zien dat het natuurlijk materiaal is. Af en toe zit er nog een stukje bruin tussen. Een soort draadje wat een beetje mee is gewerkt in het maken van de draad, maar los zit. Het zal er dus op den duur wel uit gaan.


Update
Mijn eerste voddentas haakte ik met jute en restjes katoen. Maar aan alles komt een eind, zo ook restjes.
Een tweede tas is in de maak en daarvoor gebruik ik de o zo handige kleine bolletjes van 25 gram van Catona

Ik moest wel het patroon een beetje aanpassen. Ik ben maar een kleintje en als ik het patroon van Anne-Marie (ik bedoel de opzet van het patroon) aan ging houden, werd het een boodschappentas met een vrouwtje!
Mijn bodem heeft dus maar 25 vasten en 12 toeren. Dat is nu 9 cm.
De hoogte van mijn tas is 42 toer. Dat is nu 30 cm.

Mijn tas zal ook nog wel een beetje ‘groeien’, maar dat kan omdat ik hier rekening mee heb gehouden.
De tasbeugels had ik nog in huis en ik heb ze met vasten aan de tas gehaakt. Zit het lekker stevig vast. Kijk even in mijn webshop, daar staan nog een aantal tasbeugels die in voorraad zijn.
Het fijne van de tas is dat hij erg sterk is en geschikt is voor de zwaardere boodschappen!

Veel haakplezier!

Groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen