donderdag 12 mei 2016

Naaispulletjes in een potje


Een cadeautje voor een lief iemand die net moeder is geworden.
En iedereen die moeder is, weet dat er dan toch regelmatig even iets versteld moet worden. Of je het nu leuk werk vindt of niet, je kan niet alles maar direct weggooien.

Dit potje is een verzameling van verschillende dingen.
Eerst zag ik tijden geleden een afbeelding van een dergelijk potje op internet staan. Vraag me niet van wie, dat heb ik niet opgeslagen op de pc, alleen in mijn hoofd.
Het potje was geen probleem. Gewoon een groentepotje uit de supermarkt.
Van schuimplastic heb ik een vormpje geknipt in de maat van het deksel. Vulling voor een kussen of tempex is ook een optie natuurlijk.
Karin aan de haak heeft op haar blog een speldenkussen gehaakt (Afrikaanse bloem) en dat heb ik als basis genomen en mijn eigen draai er aan gegeven. Ik gebruikte Catona in de kleuren 113226 en 251.
Het moest om mijn vormpje van schuimplastic heen passen, dus dat was een beetje creatief haken. Al passend en hakend lukte dat prima. De laatste toer een gaatjestoer, koordje erdoor en op het deksel gelijmd. Het spelden- (en naalden-) kussentje was klaar.
Mez11 had eens een patroontje gemaakt voor een traktatie. Dat maakte het net af. Dus met 2 draden Catona een bodempje met randje gehaakt, in de behanglijm gedoopt en om het potje laten drogen.
Met allerlei handige spulletje zoals een aantal klosjes naaigaren, een setje naalden, een set gezellige spelden, een centimeter, een vingerhoedje, wat drukknopen etc. gevuld en zo ziet het er toch leuk uit????

Zo en nu nog even in de tuin aan het werk en genieten van de zon. Morgen wordt er slechter, nou ja, kouder weer voorspeld. Klagen doen we niet. We hebben met zijn allen toch genoten de afgelopen dagen?

Groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen