dinsdag 19 april 2016

Omslagdoek Road Trip - Annette

Omslagdoek Road Trip Scarf is één van mijn favorieten. Het patroon van Zooty Owl is een heerlijk patroon om te haken. Je hoeft er niet veel bij na te denken en te tellen. Ergens heb ik eens gelezen dat ze dit patroon heeft bedacht omdat ze veel met de auto op reis was en iets makkelijks te haken bij zich wilde hebben.


Deze omslagdoek had ik al lang klaar, maar een blogje schrijven kwam niet van. Deze keer niet omdat er nog geen foto’s waren of omdat ik er geen tijd voor had (of maakte …..), nee ….
Het resultaat was niet helemaal zoals ik het in gedachten had. Tig keer op de paspop en er naar blijven kijken, maar nee, dit was het niet!!!!!
Tot ik toevallig op een andere site zag dat Zooty Owl een update had gemaakt van de Road Trip! Ze had er een rand bij ontworpen 
en hoewel ik haar volg, had ik dit gemist! 
Maar dit was wel de uitkomst!
Alle franje er weer afgehaald. 
Zonde van het garen, maar zo was het ook niets.
Een ander kleurtje (Scheepjes Roma 1617 - €1,40) erbij gezocht en aan het uitproberen. 
De effen rand en franje maakte de aanblik omslagdoek een stuk rustiger en warmer.
Ik ben weliswaar afgeweken van het patroon van de rand van Zooty Owl, maar ik ben nu tevreden.
Langs de rechte kant heb ik me aan het patroon gehouden, maar aan de schuine kanten heb ik alleen de eerste toer gehaakt. 
En dan geen 4 lossen tussen de 2 stokjes, maar 2 lossen. De franje heb ik aan deze toer vastgemaakt.


En lekker groot (200 x 105 cm). Juist in de overgang naar de zomer, als het te warm is voor een winterjas en te koud voor een dun flodderdingetje is het heerlijk om zo’n grote omslagdoek om te slaan. Heerlijk warm en als het te warm wordt, 
laat je hem gewoon wat los hangen!
En dit is het resultaat.


Fijn weekend.


Groetjes,










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen