zondag 27 maart 2016

Baby omslagdoek met beer-capuchon


Baby-dingetjes, zo leuk om te maken!
Lang geleden het patroon van ‘Baby omslagdoek met beer-capuchon’ al gevonden en opgeslagen bij de Baby- en kleuterafdeling.
Tijdens een ‘wat heb ik nog in huis-dag’ kwam ik nog een aantal bolletje garen tegen. Hoe ik er aan kom weet ik niet meer. Een stukje etiket met de vermelding van het materiaal zat bij de zak in. Helemaal verfrommeld, maar nog wel te lezen.
Handstrickgarn: 55% wol en 45% acryl. Waarschijnlijk dus in Duitsland gekocht. Omdat mijn gedachten toch steeds naar baby’s gaan, schoot me opeens dit patroon weer te binnen.
Patroon  opgezocht, breinaalden gepakt en driftig aan de brei.
Het basispatroon was af en mijn garen op. Wat nu ….

Het werkje bleef dus even liggen tot … Scheepjes met een prachtig garen aan kwam zetten: Sweetheart Soft!!!! Dit was de oplossing.
Van dit prachtige zachte garen maakte ik de oortjes en haakte de omslagdoek om.
Het liefste had ik achteraf de hele omslagdoek van dit 100% knuffelgaren willen maken, maar om nu mijn hele werk uit te halen??? Nee, dat vond ik ook jammer. En zo is het toch ook prachtig geworden? Ben hem al weer kwijt aan een trotse moeder!

Het patroon is van Made by Sascha. En kijk ook eens naar haar andere patronen! Er staan zoveel mooie bij!

Nog even een overzichtsfoto.


Veel brei-plezier!

Groetjes,






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen