donderdag 4 juni 2015

Poncho Greeney met kol

Vorige week de laatste draadjes afgehecht van deze poncho.
Ja, ook weer iets wat veel te lang was blijven liggen.
En direct veel gedragen hoor. Brrrr, wat was het koud.



Gehaakt volgens het al om bekende patroon van me, mijn favoriete patroon.
Een beschrijving van het patroon is te vinden bij de beschrijving van kinderponcho Rose Ramona.



Haaknaald 6 gebruikte ik deze keer. Ik had nog een aantal bollen Evelien van Scheepjeswol van liggen. Is uit de collectie, maar misschien hier en daar nog te koop. Heerlijk garen en 40% wol.
Dat ik en koukleum ben is bekend en daarom heb ik wat geëxperimenteerd met een kol. Boven langs de hals een toer met stokjes gehaakt en daarna verder gehaakt met reliëfstokjes. Zelf vond ik het aardig geslaagd en het is lekker warm!


Veel haakplezier!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen