donderdag 12 september 2013

Origami-sloffen


Kim heeft eindelijk haar origami-sloffen gekregen.
Het breien is gemakkelijk. Een heel eenvoudig lapje. Een beetje meerderen, een beetje afkanten. Zo klaar! 
Maar de naam zegt het al: origami!
Zoals ik al zei, het breien is gemakkelijk, maar bij het in elkaar zetten is het origami werk. Even opletten dus!
Ik zou de tweede slof even snel in elkaar zetten, maar lette niet goed op. Nou, dat was geen slof.
Gelukkig kon ik het makkelijk los halen en opnieuw in elkaar zetten.
Maar vouwen is niet moeilijk hoor, ik lette gewoon niet goed op.

Als extra heb ik van vilt er een hak en voorvoet zooltje onder gemaakt.
Dat is eventueel nog een keer te vervangen, zonder dat je de sloffen opnieuw moet breien.

Het patroon kan je HIER vinden.

Ondertussen heb ik vaker origami-sloffen gebreid. En het in elkaar zetten gaat nu direct goed J. Deze zijn toch ook leuk?



Lukt het niet? Stuur me dan een mail en ik help je verder.
De sloffen zijn te maken met elk soort garen en in elke maat.
Er staat een 'ínwendige' berekening bij die je een eigen patroon geeft en verder volg je de algemene aanwijzingen.

CreaHobby van Aly kan de sloffen ook wel breien tegen vergoeding, maar neem dan even contact met me op.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen